Nejrozsáhlejší hradní komplex v Nízkém Jeseníku. Byl založen ve 14.století, následně v 16. století renesančně upraven a v17. století opevněn. Na sklonku téhož století zde sídlila první lesnická škola v českých zemí. V roce 1945 hrad vyhořel a v současnosti je postupně rekonstruován. 17. srpna 2014
  • 17.8.2014
Výlet Na Skalky, nad Novým Jičínem. Je to výletní místo kousek od N.Jičína, s velmi příjemnou restaurací a hotelem. V těsné blízkosti je přírodní amfiteátr, velké dětské hřiště a fitnes stezka - HYBAJ ! Cestou jsme se zastavili u Oderských rybníků a ve Starém Jičíně u Zámečku pod hradem. Potom jsme zajeli do obce Kojetín, odkud jsme šli kolem Pikritových mandlovců, zatopeného Pikritového lomu až do obce Stráník podívat se na Polštářové lávy. Po procházce jsme si dali Na Skalkách oběd, podívali jsme se po okolí sedli do auta a jeli domů. V úterý 20.11.2012
  • 20.11.2012
Historicky 1.setkání bratranců, sestřenic a jejich partnerů, které se uskutečnilo v Opavě dne 28.12.2007.
  • prosinec 2007
Tradiční, již 2.setkání sestřenic, bratranců a jejich partnerů, které se uskutečnilo v Opavě dne 29.12.2008.
  • 30.12.2008
Tradiční, již 3.setkání sestřenic, bratranců a jejich partnerů, které se uskutečnilo v Opavě dne 29. prosince 2009
  • prosinec 2008 až prosinec 2009
Tradiční, již 4. setkání sestřenic, bratranců a jejich partnerů, jako vždy ve firmě GM projekt u Jirky. Uskutečnilo se v Opavě dne 29. prosince 2010.
  • listopad až prosinec 2010
Tradiční, již 5. setkání sestřenic, bratranců a jejich partnerů. Jako vždy u Jirky ve firmě GMProjekt v OPAVĚ. Uskutečnilo se ve středu 28.prosince 2011.
  • prosinec 2010 až prosinec 2011
Koncert Pěveckého sdružení Křižkovský se konal v kostele Marianum v Opavě, dne 13. prosince 2010
  • prosinec 2010
Ve Staré Vsi u Rýmařova stála v minulém století huť, která zpracovávala rudy těžené v okolí, na tažené železo, plechy a drát. V roce 1955 došlo k demolici hutě a to co po ní zůstalo jsem se snažil najít. Moc mi v tom pomohl pan Břetislav Zedník, který mě provedl po okolí, kde se daly spatřit zbytky hutě a hlavně malou vodní elektrárnu, kterou vlastní a provozuje. K ní patří to nejdůležitější a tím jsou dva přívody vody do vyrovnávací nádrže. Z ní je voda vedena náhonem do -kapličky-, kde jsou česla a dále zemí pod cestou do elektrárny. Pohon generátoru obstarává Francisova vertikální turbína kašnového typu. Poděkování panu Zedníkovi patří také za poskytnutí některých fotografií. 30. září 2011.
  • srpen 2007 až říjen 2011
1 komentář
  • říjen 2010
Barevný, teplý podzimní den nás vylákal na výlet. V Bartošovicích jsme se prošli zámeckým parkem a potom navštívili Záchrannou stanici. Obědvali jsme v Kozlovicích v areálu Na mlýně. Odpoledne jsme zajeli do Hukvald a vyšli na hrad. Po17. letech, které uplynuly od naší poslední návštěvy se mnohé změnilo, jednoznačně k lepšímu. Zřícenina kdysi největšího moravského hradu je udržovaná a velká část objektu je zpřístupněna. K tomu pěkné počasí, teplo a barvy, prostě pohoda. Sobota 20. října 2012.
  • 20.10.2012
Výlet autem nad Bohučovice a procházka lesem s ranní mlhou, směrem k Američanovi. Další část alba vznikla o den později, kdy jsme se zajeli na kolech podívat na Mariánky. O den později, ranní mráz a silný vítr, téměř všechnu barevnou nádheru ze stromů sundal. 1. a 2. listopad 2011
  • 1.11.2011
U příležitosti naší Zlaté svatby jsme prožili čtyři dny v Beskydech, blízko Frenštátu p. R. v Hotelu na Dolině. Byl postaven na místě bývalého vojenského prasečáku jako tenisový klub a postupně se rozšířil do dnešního stavu. Ubytování je možné jak v hlavní budevě, kde se nachází také restaurace, tak v nové samostatně stojící nové budevě Anděla. Druhý den jsme se zajeli podívat do pohankového mlýna Zdeňka Šmajstrly a Travertinovou kaskádu do obce Tichá. Další den do Trojanovic k lanovce na Radhošť a na dřevěný kostel sv.Prokopa a sv.Barbory v Kunčicích pod Ondřejníkem. 26. února - 1. března 2015.
  • zima 2014/2015
V tomto roce byla ve vybraných dnech zpřístupněna Bílá věž. Původně měla sloužit jako dominanta vstupu do zámeckého areálu. Nebyla však dokončena a tak plnila jen funkci vodárenské věže. Voda do nádrže natékala samospádem dřevěným potrubím, ze sběrné nádrže, která je umístěna ve vyšších partiích zámeckého parku. Voda se do sběrné nádrže jímala z několika studní, umístěných ještě výše. Je to výrazná dominanta areálu Hradeckého zámku. 23. července 2011.
  • 23.7.2011
Krátký pobyt v Bílých Karpatech - Penzion Patrik, Mikulčín vrch. Zastavili jsme se v Lidečku na Čertových skalách a v Pulčíně na Pulčínských skalách. 18. září 2014
  • 18.9.2014
Pod Mikulčiným vrchem u obce Březová se nachází přírodní rezervace Cestiska. Bývalá pastvina s porostem jalovce, borovice břízy a osiky. Kousek za obcí, U křížku stojí dřevěná rozhledna s pěkným výhledem na Bílé Karpaty. Zajeli jsme se také podívat do Bojkovic k zámku Nový Světlov.
  • 19.9.2014
Po snídaní, přes Starý Hrozenkov do Trenčína na hrad a krátkou procházku po centru města. Při zpáteční cestě jsme se zajeli podívat k penzionu Jana a tam nás překvapila zozsáhlá rekonstrukce, mimo provoz však nebyl.
  • 20.9.2014
Ranní mlha se po snídaní rozplynula a vyrazili jsme domů, s krátkou zastávkou na Kolibě Čecher.
  • 21.9.2014
Posladní okamžiky cihelny v Brance u Opavy, ve které se vyráběly cihly klasickým způsobem a vypalování probíhalo v kruhové peci.
24.února 2011
  • únor 2006 až červen 2011
Bývalý Černý mlýn v Komárově u Opavy, je již dlouho mimo provoz. V provozu zůstala jen vodní elektrárna poháněná vertikální Francisovou turbínou kašnového typu. Parametry: hltnost 3500 l/s, spád 1,7m, výkon 40kW. V obytné části mlýna bydlí dnešní majitel pan Jiří Hauser, s jehož laskavým svolením, jsem si mohl etektrárnu a bývalý mlýn prohlédnout.
  • 5.2.2011
Ubytování jsme si zajistili v hotelu Havraní, za obcí Zázrivá. Zastavili jsme se ve Staré Bystrici, podívat se na slovenský orloj, jak se uvádí - nejpřesnější na světě. Dále přes Terchovou do Zázrivé, kde jsme si dali halušky v Jánošíkově dvoře. Po ubytování v hotelu se hned jelo na Oravský hrad. Další den - Oravská přehrada a plavba na Slanický ostrov. Při zpáteční cestě přes Oravskou Lesnou, jsme navštívili konečnou stanici Oravské úzkorozchodné železnice - Tanečník. A poslední cílem byla historická lesní úzkorozchodná úvraťová železnice ve Vychylovce a Skanzen Kysucká dědina. Uskutečnilo se 12. - 15. září
  • září 2013
Na kávě, cestou z pivních lázní dne 1.června 2008.
  • 1.6.2008
Pří svém pobytu ve Velkých Losinách v hotelu DIANA, přijeli Daňkovi k nám na krátkou návštěvu. Na obědě jsme byli v restauraci Katharein a do večera se zdrželi u nás doma. Sobota 1. června 2013.
  • 1.6.2013
Setkali jsme se v Davidově mlýně v Rybářské baště na Kružbeku. A po obědě jsme odjeli k nám. Navštívili nás 18.- 19. června 2011.
  • 18.6.2011

Adresa na Rajčeti

www.wslava1.rajce.idnes.cz

16. listopadu 2007

Webová adresa

Mí oblíbení lidé na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)